HTML

Kispöcs

Alapjában véve nem szeretem a macskákat. Nem mondom, hogy gyorsítok a kocsival, ha meglátok egyet az úton, de nem is terveztem együtt élni eggyel... ehhez képest... Kispöcs most a kanapén alszik és nem lehet kikapcsolni a tévét, mert akkor felébred és nyávogni kezd... Kellett ez nekem? A válasz elég egyértelmű...

Friss topikok

  • Nefernefernefer: Sziasztok! Mivel egyes cicablog tulajok a többi cicablog tulaj aktivitását tekintik mérvadónak :-)... (2012.08.02. 13:27) Ma van holnap
  • Gem121: @xor: Már van, ma van holnap, új poszt, happy dog-os. :)) (2012.04.14. 12:05) Happy dog
  • Gem121: @Nyúlgömb: Köszönöm, örülök, ha szerez pár vidám percet a sok állat-sztori. Engem általában kikész... (2012.02.28. 13:46) Megújulva, felpörögve
  • Simone Lewis: @Gem121: Jól van Jolán is, épp tegnap írtam én is róla :) (2012.02.24. 09:29) We are back :)
  • Nefernefernefer: Sziasztok! Nagyon jól szórakoztam ezen az íráson. :-) Úgy látom, muszáj lesz nekiállnom végigolvas... (2012.02.15. 14:11) Mindennapok

Linkblog

Hógolyózás...

2011.02.06. 18:55 :: Gem121

 Sziasztok! 


A legutóbbi alkalommal ott hagytam abba, hogy restancia-beszámolás jelleggel összefoglaltam 1-2 hónap eseményeit Szotyi életében. 
Most viszont szeretnék visszatérni az eredeti kerékvágásba és részletesebben beszámolni egy-egy eseményről. Főleg erről. Mert ez több szempontból is különleges...
 

Karácsony előtt voltunk egy bő héttel, odakint repkedtek a mínusz 10-15 fokok, a lakásban viszont már karácsonyi fények-díszek csillogtak, mézeskalács-illat terjengett a levegőben, meleg tea gőzölgött az asztalon, a kiskorút és engem áthatott az ünnep varázsa. Szívünkben szeretet, lelkünkben béke, ágyunkban Szotyi honolt. (nem a hálószobában. az továbbra is tabu)

Szotyiról lekerült a ráapplikált körgallér, hasán a szőr már pelyhedzett újra és kedélye is jó volt. Azóta, hogy egy másik lakásba tévedt be az egyik tető-kalandtúrája során, sokkal kevésbé vonzotta a magaslati levegő és alig-alig ment fel a tetőre. 

Eme békés, idilli hangulatot állította feje tetejére az eseménysorozat, ami egy átlagosnak tűnő napon indult. Boltba mentünk ugyanis, gyerkőc és én. Közben beszélgettünk, élveztük a hóesést (akkorra már volt kb 20-25 centi és szakadatlanul esett), és a karácsonyt tervezgettük, amikor megláttuk, hogy a szomszédunk havat lapátol. Jó, én is tudom, hogy ez így önmagában még nem tűnik akkora katasztrófának, főleg lábszárközépig érő hó esetén, de jelen esetben nem maga a cselekvés, hanem annak módja vonta magára figyelmünket. Emberünk ugyanis céltudatosan egy macskára dobálta a havat. Egy macskára, aki ott ült a hóban koromfeketén és hatalmas, sárga szemeit ránk függesztve tűrte, hogy több lapátnyi hó zuhanjon a nyakába. 
 

A humanoidnak született, de menetközben valahol elkorcsosult szomszéd érdeklődő kérdésemre (mi a viharért építesz hómacskát, ember?!) felvilágosított, hogy az ő kedves szomszédai hagyták rá "ezt a dögöt", meg kétheti kaját hozzá, hogy gondoskodjon róla, amíg kitart az élelem, ők ugyanis elköltöznek és nem vihetik magukkal. 
Itt hörrentem először, alapból is szociálisan érzékeny lévén, nemhogy még karácsonykor... 
Második döbbenetem akkor ért, mikor a jó ember köpött egyet és folytatta: "a táp e'fogyott, én meg kizártam a fáskamrábú a dögöt, oszt mennyen a dógára. maj' lesz vele valami" - azzal tisztelete jeléül újabb adag havat lapátolt a továbbra is ott ülő, csuromhavas jószágra, aki egyre jobban hasonlított egy lavinakatasztrófa túlélőjéhez. 

Kézen fogtam a gyereket, aki hatalmas, könnyes szemmel kezdett könyörögni, hogy vigyük haza a lelencest. Határozottan nemet mondtam. Kb 200 alkalommal, pontosan tudva, hogy nem vagyunk berendezkedve két macskára és amúgy sem az a dolgok megoldása, hogy hazaviszünk minden kóbor macskát. Nagyon meggyőző voltam, és ígéretet tettem, hogy este viszünk neki le enni, meg egy dobozt, amiben meghúzhatja magát éjszakára. A gyerek elcsendesedett, engem meg tovább kísértettek azok a sárga szemek... 

Este levittük a kaját, de a macska nem volt ott. Ez lehetett volna jó jel is, meg rossz is, attól függően, honnan nézzük. Bíztam benne, hogy valaki hazavitte és befogadta. Annál is inkább, mert aznap éjszakára -15 fokot jósoltak az okosak. 
Nos, reggel kiderült, hogy nem vitte haza senki. Megint ott ült a járdán, a régi házuk előtt és várt. Nem tudom mire. Illetve nem szívesen gondoltam bele. Mert ha megtettem, egyetemes szégyenérzet vett erőt rajtam, egyszerre szégyenkezve a gazdái miatt, akik képesek voltak így hátrahagyni, és igen, nem kevés lelkiismeret-furdalás is dolgozott bennem, hiszen tudtam jól, hogy ahol egy macska elfér, ott kettő is megvan. 

Délutánra újabb havazás érkezett, a gyerek meg nagymamázott éppen, amikor megszületett a döntés. Fogtam Szotyi pink szállítóketrecét, kibéleltem egy paplanhuzattal, hótaposót, sapkasálat húztam és elindultam. A fekete ott volt, ahol eddig. Ült a járdaszélen és várt, közben valószínűtlenül sárga szemeivel méregetett minden emberszabásút, aki a közelébe ment. Engem is megvizsgált, tekintete mintha az agyam mélyére hatolt volna. Esze ágában nem volt elfutni, vagy elhúzódni. Méltóságteljesen hagyta, hogy megérintsem jéghideg bundáját és tartózkodóan dorombolni kezdett. 
Betettem a ketrecbe és elindultam az állatorvoshoz vele. 

Hamarosan volt min rágódnom, hiszen a doki megállapította, hogy a cicalány megközelítőleg egyidős lehet Szotyival, egészen biztosan nem sima házi macska, hanem legalább fele-, de inkább 2/3 részben brit és markáns fajtajegyeket hordoz, úgy mint gömbölyű fej, hájdepó a hasán, dús-tömött szőrzet, rövid, tömzsi test és végtagok. Az egész macska úgy nézett ki, mint egy gombóc. 
Túlestünk egy oltáson, féregtelenítésen és bolhamentesítő cseppek nyakra adagolásán is, és mire észbe kaptam, már otthon is voltam egy hangosan doromboló, kíváncsian nézelődő fekete problémahalmazzal. 

Nos, ha azt hittem, hogy a dolog nehezén, a döntés meghozatalán túl vagyok, akkor nagyon tévedtem..
Kihagytam a számításból ugyanis azt az aprócska tényt, hogy Szotyi soha az életben nem érintkezett más macskákkal, és még ha meg is tette volna, akkor sem vált ki belőle eksztázist, hogy hazahurcolok egy másik négylábút. 

Mélységes utálattal kezelte az újdonsült jövevényt, köpött, fújt, morgott rá, rám pedig olyan gyűlölettel nézett, hogy nem győztem bocsánatát kérni és keresni. 
A legfinomabb falatokat tettem elé, de rá sem bagózott. Annál zabosabb lett viszont, amikor Hógolyó (ez lett cinyó 2.0 neve) belezabált a kajájába. 
Játszani próbáltam Szotyival, de ő az első ilyen kísérletemnél teljes erejéből végigkarmolta a karomat, feltépve a bőrömet cirka 6-8 centi hosszan, fél centi mélyen. Dőlt a vér, fújtak a macskák, tetőfokára hágott a gyűlölet. 

Szotyi naphosszat le-föl mászkált a lakásban, magában morogva, ránk sem pillantva, nem lehetett szólni hozzá, durván elutasított minden közeledési kísérletet és biztosra vettem, hogy soha az életben nem fog kontaktust teremteni velünk. 
Hógolyó ezzel szemben nem tudta, hova legyen nagy boldogságában. Napok óta először tele volt a hasa, meleg, száraz helyen volt, simogatták és gondoskodtak róla, ezért esténként mellém települt a fotelbe, mancsát a karomra tette, mélyen a szemembe nézett és hangosan, engem bámulva dorombolt. Nem vagyok hozzászokva az ilyen nyíltszíni imádathoz, ezért igyekeztem biztosítani róla, hogy mindez tényleg szükségtelen és nem fogom visszatenni az utcára.

Napok teltek el, mire Szotyi lassan megenyhült és már nem duzzogott egész nap, de karácsonyra sikerült elásni a csatabárdot és egy kevés közös játék is összejött a cinyók között. 

Úgyhogy most 2 macskánk van. 
Nem, nem lesz több.
Mondom nem.
Létszámstop van. 

 

Belezabálsz a kajámba, te semmirekellő... a lelked is olyan sötét lehet, mint a bundád... teee.... macskák szégyene.... 

 

 

 Bakker, még jó, hogy nem tudsz ilyen magasra ugrani... Itt legalább nyugtom van tőled...

 

 

 

A betolakodó: 

 

Karácsonyi ajándék: 

 

 

 

Cicák a fa alatt: 

 

Az első közös játék:

 

 

 

Ezmiez? 

 

Hógolyó:

 

 

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kispocs.blog.hu/api/trackback/id/tr172642723

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Simone Lewis · http://uccuneki.blog.hu/ 2011.02.06. 19:36:16

Maxi-riszpekt, hogy befogadtad Hógolyót!!! Nagyon jól tetted! Szerintem sok vicces kalandjuk lesz a cicáknak és Szotyi sem lesz egyedül. Már csak Jolánnak kellenne egy pajtás.... (vagyis nekünk több hely, amúgy már rég lenne még egy cica. Najó nem. De. Nem. Áááááá)
(Pedig már a nevét is tudom a 2. cicánknak...:)

penna 2011.02.06. 20:13:59

Ó, baxxus... Még jó, hogy ülve olvas az ember... Azt a mocsadék hólapátolóst csak a legdurvább jelzőkkel tudnám illetni tehetetlen dühömben és utálatomban!!! Na meg a "gazdákat"!!!

Tényleg csodaszép dolgot tettél, nagy-nagy piros pont érte!!! És ezer bocs, Szotyi, de Hógolyó a kis történetével, meg a gyönyörűségével hozzád hasonlóan egy perc alatt elvarázsolt...

A macskaduó kedves gazdájához egy bátortalan, bár jogos kérdés:
Nem gondolod, hogy az elmúlt év történései fényében semmi, de semmi hitele nincs már az "Alapjában véve nem szeretem a macskákat..." szövegednek??? Van, aki ezt komolyan el is hiszi neked :DDD???

Gem121 · http://kispocs.blog.hu/ 2011.02.06. 21:08:11

Köszi mindkettőtöknek, én is így éreztem helyesnek, még akkor is, ha tényleg nem akartunk másik macskát, de ez van. :) Engem vhogy mindig megtalálnak ezek a kitett-elhagyott-éhező kis hülyék, én meg folyton hazacipelem/befogadom őket. :D

Simone, neked is csak ajánlani tudom a második cinyót, tudod, ahol egy elfér, ott elfér még egy. :D Hógolyó teljesen átformált mindannyiunkat, Szotyit is, de erről majd a következő bejegyzésben írok majd. :)

penna, sajnos a hólapátolós embert és Hógolyó előző gazdáit én sem tudom jó szívvel emlegetni, akár karácsony előtt volt, akár nem. Ez csak súlyosbító tényező volt nálam. De megmondom őszintén, hogy jó volt látni, hogy klassz karácsony volt ennek a kis szerencsétlennek. :)

Ami a kérdésedet illeti: Hátöööööööö.... :D :D
Tényleg nem szerettem a macskákat akkoriban még, amikor Szotyi hozzánk került. :) De azóta sokminden megváltozott. Ezért a kettőért már biztos, hogy odavagyok. :)

kacce 2011.02.07. 01:07:10

Szívmelengető volt olvasni a posztodat, örülök hogy vannak ilyen emberek, mint Te! :)
Várom a fejleményeket! :)))

Gem121 · http://kispocs.blog.hu/ 2011.02.07. 17:11:48

@kacce: Köszi, igyekszem beszámolni majd mihamarabb. A képanyag már megvan. :)

Lord_M_ 2011.02.09. 13:14:23

Mi a fene? Nálad jártak a macskáink fotózáson ?
bizisten egy ilyen cirmos-tarka és egy ilyen fekete macsek van nálunk is... na jó, annyi eltéréssel, hogy a két lustaság két éves elmúlt már... (és ezek valószínűleg testvérek)

szépek :)

és nagy elismerés a macska megmentéséért.

ui: Azért csak valószínűleg tesók, mert a származási helyükön anya és lánya macska egyszerre lettek terhesek és produkáltak kiscicákat. Viszont egymás kölykeit is rendszeresen szoptatták, mosdatták, és rendezték át az almot többször. így talán csak a jóisten tudja, hogy melyik macska, melyik anyától származik.

Gem121 · http://kispocs.blog.hu/ 2011.02.09. 23:50:00

@Lord_M_: Hehe, tucatcicáink vannak. :D

Ha a tieitek is ilyen dilisek, mint ezek, akkor ti sem unatkoztok. :)

Aranyosak lehetnek, ahogy valószínűleg tesók, de legrosszabb esetben is unokatesók. :)

mickie · http://cicufer.blog.hu 2011.02.12. 17:05:54

Én meg csak most olvastam a posztot. Nahát...!
Az állam leesett, minden tekintetben, ha élhetek ilyen képzavarral. Hogy milyen emberek vannak...! De szerencsére a másik oldalon azért olyanok is akadnak szép számmal, mint Te! Gyönyörűség ez a cica is, a neve pedig igazán találó. :)
Hajjaj, az első reakciók Szotyitól, nagyon is ismerősnek tűntek, bár mi Zserbónknak anno előre megfontolt szándékkal hoztunk haza "másik" macskát. Örülök a gyors megbékélésnek és remélem, hogy ezek ketten azóta is sok vidámságot hoznak az életedbe, na meg a csemete életébe is! :)
És hát, túl Hógolyó történetének kevésbé felemelő részletein, csak Hemingway-t tudom idézni: " Egy macska csak a következőhöz vezet..." ;)

Gem121 · http://kispocs.blog.hu/ 2011.02.12. 20:41:19

@mickie: Szia! Remélem, hogy nem lesz több. :D

Nem mintha nem lennének mindketten imádnivalóak és tényleg sok aranyos dolgot csináltak (erről bővebben a holnapi bejegyzésben :)) , de ennyi pont elég. Sőt, néha még sok is. :D

Tényleg kitettem a "megtelt" táblát. :D

Az meg külön nyugalmat ad, hogy azóta több helyről hallottam, hogy nem csak nálunk volt ilyen balhés az első időszak, hanem másnál is megvoltak a villongások. :)
süti beállítások módosítása